8.12.2019

The Addams Family / Addams Ailesi


Parmaklarınızı şıklatmaya hazır olun!
Ürkütücü ve çılgın aile Addams Ailesi, animasyon türündeki komedi filmiyle beyaz perdeye geri dönüyor.
Kendi ailenizin tuhaf olduğunu düşünüyor olabilirsiniz, ama bambaşka, acayip ve tümüyle ikonik Addams Ailesi tekrar düşünmenize neden olacak.

The Addams Family / Addams Ailesi, 6 Aralık'ta sinemalarda gösterime girdi..

Yönetmen: Greg Tiernan, Conrad Vernon
Oyuncular: Oscar Isaac, Charlize Theron, Chloe Grace Moretz, Finn Wolfhard, Nick Kroll, Bette Midler ve Allison Janney
Yapımcılar: Gail Berman, Alex Schwartz
İdari Yapımcı: Andrew Mittman
Tür: Animasyon





Uzun zamandır beklenen, tuhaf, acayip, gizemli ve korkunç Addams Ailesi, Cadılar Bayramı’nda daha önce hiç görmediğiniz bir şekilde beyaz perdeye geri geliyor.

İkonik aileyi konu alan ilk anime filmde neden mahalledeki en eksantrik aile olduklarını bize hatırlatmak üzere Gomez, Morticia, Pugsley, Wednesday, Festeamca ve Büyükanne oyuncu kadrosuna katılıyor.

Sadece bu durumda New Jersey’de sislerle kaplı bir tepedeki yıkık dökük bir malikanedeki (yaratıcı Charles Addams’ın mülküne selam) en eksantrik aileler. Yıllardır kendilerine özgü Addams tarzında mutlu bir şekilde yaşarlarken Gomez ve Morticia, Pugley’in Addams Ailesinin bir erkeği olmaya hazır olduğunu kanıtlayan bir geçiş töreni olan “Kılıç Mazurka” törenine katılmak üzere akrabalarının gelmesini beklemektedir.

Aile, tepenin aşağısındaki komşularının tasarım TV fenomeni Margaux Needler’ın teknikolor pop ve mükemmeliyetçilikle dolu, önceden hazırlanmış bir topluluk inşa ettiğinden habersizdir. Sis kalkınca Margaux, Addams Ailesi’nin malikanesini görünce, semtteki evleri satması ve sonsuza dek ünlü bir TV’ci olarak beğenilmesi arasındaki tek engel olduğu için telaşlanır.

Pugsley, karmaşık “Kılıç Mazurka”yı öğrenmeye çalışırken Wednesday, ergenlikle uğraşır. Margaux’nun kızı Parker’la arkadaş olup devlet okuluna gitmek, ponpon kız olmak ve pembe tokalar takmak gibi normal şeyler yaparak sınırları ve Morticia’nın sabrını zorlar.

Komik ve sevimli bir kabul edilme hikayesi olan Addams Ailesi, Charles Addams’ın New Yorker karikatürlerini hayata getiriyor ve her yaştan izleyiciye neyin normal olduğu konusunda yeni bir fikir veriyor.

Ürpertici, Acayip, Gizemli ve Ürkütücüler


Ortak yönetmenler Conrad Vernon ve Greg Tiernan için, yeni bir Addams Ailesi filmi yapmanın önemli noktalarından biri de ana kaynağa, Charles Addams’ın ürpertici, acayip ve tamamen ürkütücü New Yorker karikatürlerine dönmekmiş. 1930’larda başladığı çizimleri etkileyici özellikler sunmuş: karanlık temalar, dahi gölgeler ve canlı espriler.

Yaklaşım kesinlikle benzersizmiş. İki kısa canlı animasyon TV dizisi yapılmış ama animasyon filmi hiç yapılmamış. Peki, insanların bildiği ve sevdiği, canlı aksiyon filmi, TV dizisi ve hatta bir Broadway müzikali yapılmış belli bir eseriniz varsa ne yaparsınız? Yapımcı Gail Berman şunları söylüyor “nostalji faktörü var ama bu yeni bir başlangıç değil. Addams Ailesi dünyasına başka bir yol olarak gördüm.”

Vernon şunları söylüyor; “Başlangıçta, bu karakterleri ilk bulduğumuz ilk karikatürlere döndük. Addams’lar her tekrarda bu aile birimini korumuştu. Biz onları farklı yerlerde başlatmak ve nasıl olacaklarını görmek istedik.”

Tiernan kabul ediyor; “Kimse Gomez ve Morticia’nın nasıl tanıştığına, evi nasıl bulduklarına değinmemişti. Başlangıç hikayesi. Bu, daha önceki Addams materyalinden hemen ayrıştı. Bu sunulduktan hemen sonra hayata geçmeye başladı.”

Bu animasyon filmini yapmanın muhteşem fikrine ek olarak ekip, sevilen aileye yeni bir hayat vermek üzere gereken bütün malzemelere sahipmiş. Vernon şunları söylüyor; “Şu andaki animasyonda bizim dünyamızda olması gerekmeyen şeyler hakkındaki hikayeleri anlatmak için daha inandırıcı yöntemleriniz var. Addams Ailesi için hareketli ağaçlar, konuşan zarflar yapmaya başladık. Bir noktada hareket eden masalar, aşağı yukarı zıplayarak şarkı söyleyen, çekmiş kafalar vardı. TV dizisindeki ve canlı aksiyon filmindeki her şeye baktık ve bir tür sözlü şaka gibiydiler. Onları görsel olarak taşıdık ve izleyicinin bu dünyayı görmesine olanak verdik. O zamanlar muhtemelen gerçekten göstermek çok zordu. Animasyonla hemen hemen ne isterseniz gösterebilirsiniz.”

Tiernan şunları söylüyor; “Tabii ki yönetmenin izleyicinin dikkatini hikayeyi anlatmak için istediği yere çekmesi gerekir.” Ama araçları bir kenara bırakırsak iyi bir hikaye iyi hikayedir. “Bir hikayeyi canlı aksiyon filmde anlatmakla animasyon filmde anlatmak arasında bir fark olduğunu sanmıyorum. Ama hikayenin kendisinde, her iyi hikayede olduğu gibi duygu olmalı, izleyicinin bağ kurabileceği bir şey olmalı. Ve bunda kesinlikle var.”




Bu yeni filmin ortamı belirlendiğinde yaratıcı ekibin orijinal Addams evrenini beyaz perdeye nasıl uyarlayacaklarını belirlemeleri gerekiyormuş. Tiernan şunları söylüyor; “Tam olarak Charles Addams’ın orijinal karikatürlerine benzemiyorlar. Ama onlardan çok ilham aldılar. Aynı kalıptalar. Yani filmimiz için orijinal bir görünüme sahipler. Bizim yaptıklarımızdan Charles Addams’ın orijinal karikatürlerindekilere uzanan doğrudan bir hat, bir ip var ve bunu korumak bizim için çok önemiydi.”

Bu projedekilere neden bu projede yer almak istedikleri sorulduğunda hepsi “Çünkü bu Addams Ailesi” demiş. Bir tür nostaljik mantra gibi olan bu cümle yaratıcı ekipteki herkesin düşüncesi ama bu ailenin hayatını ve mirasını tekrarlayan izleyiciler de öyle düşünüyor. (Yaratıcı Charles Addams’ın doğduğu yer olan Westfield, New Jersey’deki Addams Fest de buna dahil. Ama o konuya daha sonra geleceğiz.)

Margaux Needler’ı seslendiren Allison Janney şunları söylüyor; “Bugün sokakta karşılaştığım kişiler arasında Addams Ailesi’yle bir bağı olmayan hiç kimse olmayacaktır. İkonik, klasik, bir Amerikan kurmaca ailesi. Hayatın dehşetli, karanlık ve ürkütücü yanlarını taşıyorlar. Addams Ailesi’nin en güzel yanı da tuhaf olduklarını bilmiyor olmaları. Bu da onları size sevdiriyor.”

Berman şunlar söylüyor “Gerçekten çok geniş bir başvuru alanımız var. Yeni bir şey başlatmak için bir fırsattı. O yüzden yeni kan olmasını ve kendi orijinal duygusu olan grubumuzu ve ailemizi başlatmak istedik ve öyle de oldu. Bir çoğu daha önce hiç animasyon yapmamış, çok yeni oyunculardan oluşan bir grubu bir araya getirmeyi başardık.”

Ekibin aile reisi Gomez Addams için ilk tercihiyle anlaşılmış ve Addams Ailesi gerçek gibi hissedilmeye başlamış. Berman şunları söylüyor; “Charlize Theron, Nick Kroll ve Allison Janney katıldı. Rüya kadro oluştu.”

Birçok kişi gibi Isaac de TV dizilerine ve filmlere aşinaymış ama daha kişisel bir bağı da varmış. “Raul Julia, favori oyuncularımdan biriydi. Onun Gomez’i oynadığını görmek küçükken bende iz bırakmıştı. O rolü kendisine bir saygı gösterisi olarak oynamak çok özeldi.”

Morticia’yı seslendiren Charlize Theron, bu garip ailenin kalıcı mirasına huzur bozucu derecede neşeli bir şekilde çekilmiş. Ailenin gerçek anlamını yansıtıyor. “Bence merkezde insanların Addams Ailesi’ni sevmelerinin nedeni onların sonunda hep Addams olacaklarıdır. Bununla gurur duyuyorlar ve kendilerini hiçbir şekilde değiştirmiyorlar. Hepimiz kendi hayatımızı özgün biçimde yaşadığımızı düşünürüz. Özellikle de ailemizin içinde. Bu da uçlarda yaşayan bir aile. Ama bu çok gerçekçi bir şey. Çünkü birbirlerini öldürmeye çalışsalar da birbirilerini çok seviyorlar ve bunu gerçekten göreceksiniz.”




Filmdeki herkes Addams Ailesi’nin mücadelesini son derece önemli bulmuş. Vernon şunları söylüyor; “Bir göçmen hikayesi. Eski bir ülkeden Amerika’ya geliyorlar. Yerleşiyorlar ve burada bir yaşam kuruyorlar. Onların dünyasının dışından birisi geliyor ve onların hiç uyum sağlamayacağı bir semt kurmak istiyor. Bu yüzden de onları kovmak istiyor. Aslında konu, kabullenmekle ilgili. Margaux da semtinin nasıl olacağı hakkında önceden belirlediği fikirlerinin ötesini göremiyor ve bu insanların kendi normunun dışında olabileceğini kabul edemiyor. Bunu kabullenmesi ve onların farklı hayat tarzlarını kabullenmeyi öğrenmesi ele alınıyor. Addams Ailesi her zaman kabul eder. İnsanların biraz garip olduğunu düşünebilirler ama her zaman herkesi anlamaya çalışırlar. Sorun diğer insanların onları kabul etmesidir.”

Theron şunları söylüyor; “Bu film bize normal olarak düşündüğümüz her şeyin herkes için çok farklı olduğunu hatırlatıyor. Tabii ki izlemesi çok eğlenceli bir film ama altta yatan mesaj; farklı olmanın kötü bir şey olmadığı ve bunu biraz daha fazla övmemiz gerektiği. Ben de bu mesajı taşıyan bir şeyin parçasıyım.”

Berman da katılıyor. “Charles Addams, çok eğlenceli bir dünya yaratmış ama Addams Ailesi’nin temaları, yabancının toplumda hoş karşılanıp kabul edilmesi hala zor bir konu. Farklı, korkunç, sıra dışı görülüyorlar ama yine de yüzeyin biraz daha altına indiğinizde çok sevgi dolu geniş bir aile. Güzel yanı da bu.”

Tiernan şöyle anlatıyor; “Film yine de aile dostu korku türüne ait, birçok Addams dokunuşları olan bir komedi. Ekibin en iyi animasyon filmleri gibi Addams Ailesi’nin de birçok düzeyde eğlendirmesini garanti etmesi önemliydi.”

Vernon şunları söylüyor; “Bu filmi sadece 6 yaşındaki çocuklar için değil de aileler için yapmak bizim için çok önemliydi. Ebeveynleri de eğlendirmeniz gerekir. Elinizde böyle, 1930’lara uzanan bir ürün olunca Addams Ailesi hayranı olan 90 yaşlarında görünen insanlar da olur. O yüzden bu filmin aileyi eğlendirmesini sağladığımızdan emin olmalıydık. Burada 6-8 yaşındakileri, 14 yaşındakileri, 22 yaşındakileri, 35 yaşındakileri, 55 ve üstünü kastediyoruz. Herkesin bu filmden bir şey almasını istiyoruz.”

Tiernan ve ortak yazar Matt Lieberman, filmin atmosferinde doğru dengeyi bulmak için çok çalışmış. Tiernan şöyle anlatıyor; “Herkesi sadece iğrenç mizahtan uzaklaştırmak ve aynı zamanda bu insanların vampir, kurt adam ya da Freddie Kruger olmadığı konusunda ısrarcı olmalıydık. Onlar “sıradan, normal bir aile”. Dünyayı kendi bakış açılarıyla görüyorlar. Film boyunca çeşitli korku filmlerine göndermeler var ama bu bir aile filmi o yüzden ince bir çizgide yürünüyor.”

Tiernan şöyle devam ediyor; “Tabii ki Addams Ailesi’ni bilmeyen daha küçüklerden oluşan bir nesil de var. O yüzden bu karakterleri tanıtmak ve Charles Addams’ın çok uzun zaman önce başlattığı mirası devam ettirmek gibi büyük bir sorumluluğumuz da vardı. Umarım her neredeyse yaptığımız işten memnun kalmıştır.”

Charles Addams Vakfı’nın sözcüsü Kevin Miserocchi, sevilen karakterlerin kültürel etkisinden söz ediyor; “Karakterlerini görünümünü sert bir şekilde yorumlayan Hanna Varbera’ın 1970 ve 1990’lardaki iki animasyon TV dizisi hariç bu filmde ilk kez Addams’ların orijinal halini en yakın biçimde temsil ederek animasyona dönüştürüldüler.”

Onlar Gerçekten Bir Çığlık : #AddamsAilesiyleTanışın


Filmde Morticia ve Gomez’in başlangıç hikayesiyle başlıyoruz. Yabayla saldıran köylülerden kaçarak, sürekli “Defolun” diye bağıran bir ruhu ile Lurch adlı canavar bir uşağı olan
Addams Ailesi’nin evine dönüşen bir tımarhaneye geliyorlar. Sonradan Pugsley ve Wednesday ile Fester amca resme giriyor. Şimdiki zamana geldiğimizde, Pugsley’nin yetişkinliğe geçiş töreni olan Kılıç Mazurka’yı kutlamak üzere akrabaları eve davet edilmiş. Büyükanne’den, Kuzen It’e ve diğer akrabalara kadar ünlü Addams Ailesi’yle tanışıyoruz.

Ayrıca ev tasarımcı TV karakteri Margaux Needler ve kızı Parker’la da tanışıyoruz. Needler, mükemmeliyetçi, Addams malikanesinin aşağısındaki kasabayı kasıtlı olarak prefabrike, tema park benzeri bir topluluğa dönüştürmek üzere hayalleri süsleyen biri.

Addams Ailesi’nin çok sayıda projesi yapılmışken yönetmenler yine karakterlerini önceki versiyonlardan sesleri ve hikayeleriyle farklılaştırmak istemiş. Vernon şunları söylüyor; “Herkesin bu karakterlere ait kendi versiyonlarını bulmasını istedik. Charlize’de 1940’lara ait Orta Atlantik aksanı vardı. Oscar, İspanyol aksanıyla geldi. Chloë Grace Moretz, Wednesday’i çok net ve çok yumuşak bir aksanla konuştu. Bence sadece gelip kendi seslerini kullanmak yerine bu filmdeki karakterleri zenginleştiren bir karakter yarattılar.”

Wednesday’i canlandıran Moretz de katılıyor; “Konu dışı hiçbir şey yoktu. Kayıtlarımızı yapıyorduk ve bir fikir getirirseniz evet diyorduk. O yüzden biz de biraz oynadık ve karakterlerimizi gerçekten harika yollarla yapılandırdık ve kısıtlanmadan karakterlerimizle ilgili kendi versiyonlarımızı bulduk. Senaryo çok komik ve muhteşem yazılmış.”

Addams Ailesi’nin reisi Gomez, Addams’ın orijinal karikatürleri sayesinde en güçlü revizyondan geçmiş. Tiernan şöyle anlatıyor; “Diğer versiyonların hepsinde Gomez fit, zayıf, şık, yakışıklıydı. Hiç böyle resmedilmemişti. Biz onu sakar biri gibi resmetmiyoruz. İyi giyiniyor. Bir tarzı var ama Morticia’dan daha kısa boylu. Plastik fırça bıyıkları ve tuhaf saçları var. Yani bizim versiyonumuzda biraz tuhaf görünümlü çünkü karikatürlerde de öyleydi.”

Isaac şunları söylüyor; “Orijinal çizimlerde sevdiğim, hep ailenin erkeğinin romantikliği vardı. Gomez çok tutkulu, romantik bir karakter. Birçok süslü sözleri ve büyük ifadeleri var. Yani o tür bir enerjiye saldırmak gerçekten eğlenceli. Ama sonunda gerçek bir aile erkeğidir ve onu resmetmek eğlenceli. Ayrıca çok iri ama bir o kadar da çevik.”

Kendisi de baba olan Isaac, küçük oğlunu Addams Ailesi’nin yeni izleyicileri arasında gösteriyor. “Bu işi onunla paylaşacağım için heyecanlıyım. Bence sadece ilk filmlerin hayranlarını değil yeni izleyicileri de getirecek.”




Morticia Addams, kocası Gomez’in tatlı saçmalıklarının zıddı olarak son derece soğuk. Theron, şık, tutkulu ve sert biri olan Morticia’nın her zaman biraz klasik bir karakter olduğunu söylüyor. Morticia’nın seslendirmesi için başta Romen aksanıyla oynamışlar. Sonra Theron çok sayıda Katherine Hepburn kaydı dinlemiş ve kendine bir aksan yaratmış.

Şunları söylüyor; Sabırlı, iyi bir duruşu var ve çok açık sözlü biri. Bence ailenin anaç tavuğu. Dayandırmak istediğim özellikler bunlardı. Bu bir başlangıç hikayesi olduğu için daha genç, Gomez’e aşık olduğu halini sunmanın bir yolunu bulmak istedim. Daha sonra taşınmışlar ve evi yöneten kişi rolünü üstenerek sahiplendiği bu aile olmuş.”

Morticia genelde sert bir aile reisi gibi resmedilmiş. Herkes tarafından saygı gören ve çok ender meydan okunan biri olmuş. Bu filmde bu değişiyor. Huysuz ergen Wednesday, hala bazı akrabaları tarafından onları terk edip yeni bir hayat kurduğu için sorgulanan annesini çileden çıkarmak için her şeyi yapıyor.

Theron şunları söylüyor; “Morticia ve Wednesday, bu filmde çok güzel, karmaşık bir ilişkiye sahipler. Benim henüz ergen çocuklarım yok. Ama sanrım evde bir ergenin olmasının nasıl olduğunun hepimiz çok iyi farkındayız. Aralarındaki ilişkiyi çok seviyorum. Çünkü özünde bu kızıyla ilişkisini bozulmasından korkan bir anne var ve Wednesday de büyüyor.”

Wednesday ne kadar ürkütücü olsa da işkence görüyor ve sadece Pugsley’in hayatına düzenli olarak her gün yaptığı saldırılarla değil. Çok tipik bir ergenlik yolculuğunda ve sınırları ve sinirleri zorluyor.

Moretz şöyle anlatıyor; “Biraz tuhaf ve insanlara itici gelmek hoşuna gidiyor. Hoşlanmadıklarını görmekten zevk alıyor. Bunu oynamak çok eğlenceli. Ama o özünde bir ergen ve annesini sinirlendirmek ve kendi özgürlüğünü kazanmak istiyor. Kendini eve kapatılmış gibi hissediyor ve oradan çıkmak istiyor. Onunla ilgili ilk gördüğümüz şeylerden biri de kapıya gidip dışarıdan bir ses duyması ve ne olduğunu öğrenmek istemesi. Yani perili evlerinin dışında neler olduğunu merak ediyor. Dışarıda başka bir dünya olduğunu görünce annesinin pastel renkleri, ponpon kızları ve toplumda normal görülen, insanların genelde yaptıkları şeyleri sevmemesi mantıklı geliyor. Bu da yapabildiği en çılgınca şey oluyor. Bence başka insanlarla etkileşime girmeyi de seviyor.”

Nick Kroll şunları söylüyor; “Chloë Grace Moretz, Wednesday rolünde genç ama sessiz olgunluğa sahip ve Wednesday için doğru hissettiren hoş bir ifadesiz tarzı var.




Theron da hayranıymış. “Chloë Moretz’in gizli takipçisiyim. Yaptığım ya da rol aldığım tüm filmlerde onun olmasına çalıştım ve birkaç kere de birlikte çalışma şansını buldum. İyi bir arkadaşımdır. Ona karşı hep anaç hissetmişimdir. Yani bu proje mükemmel oldu.”

Addams Family Values  filmi çıktığında Moretz daha 6 yaşındaymış ama izlediğini hatırlıyor. Wednesday rolünü aldığı ve seslendirdiği için çok sevinmiş. Isaac gibi Moretz de bu çılgın ailenin orijinal versiyonunu daha genç nesle sunacakları için heyecanlıymış. “Bence çocuklar Addams Ailesi’yle ilk tanışmalarını çok sevecekler. Çünkü başka hiçbir hikayeye benzemiyor. Çok orijinal, gürültülü ve çılgın. Komik ama duygulu, çünkü sonuçta başkalarının farklılıklarını desteklemeği konu alıyor.”

Filmdeki herkes kendilerine yabancı olan şeyleri kabul etmekte ve sınırlarla oynamakta zorlansa da Pugsley hikayede fiziksel açıdan daha aktif bir yere sahip. Piroteknik hobisini bırakıp Addams Ailesi erkeği olmaya hazır olduğunu kanıtlayan bir yetişkinliği geçiş töreni olan “Kılıç Mazurka” öğreniyor. Kız kardeşi Wednesday’e gerçek anlamda işkence yapmaya biraz ara veren Pugsley, çılgın rutini anlamakta zorlanıyor ve Gomez’i hayal kırıklığına uğratıyor. Sonunda Gomez, Pugsley’nin kendi hızında ilerlemesi gerektiğini fark ediyor.

Kroll şunarı söylüyor; “Finn, çok yetenekli , genç bir oyuncu. Herkes kendisini Stranger Things’den  ve IT’den tanıyor. Bu tür yaramaz bir çocuk için mükemmeldi.”

Finn Wofhard, Pugsley rolüne atlaması hakkında şunları söylüyor; “Hemen kabul ettim. Tam bir sadakatle ve kargaşayı tamamen sahiplenmeye çalıştım. Yok etmeyi, fişekleri ve korkunç şeyleri seviyor. Addams Ailesi’nin hepsi öyle. Ama bence o kargaşayı seviyor.”

Pugsley ve Wednesday’İn doğal kardeş rekabeti var. Tabii ki Addams farklılığıyla. Wofhard şunları söylüyor; “Birbirlerini öldürmeye çalıştıkları bir sevgi yarışı. Gerçek bir ailenin ne olduğunun tamamen abartılı bir anlatımı. İnsanlar ne derler bilirsiniz; ‘Aman onlar kardeş. Bazen birbirlerini öldürmek isterler ama aslında birbirlerini severler.” Addams Ailesi dünyasında bu doğru. Birbirlerini gerçekten öldürmek istiyorlar ama mümkün olan en sevecen yolla. Pugsley her seferinde yüz üstü yere düşüyor. Wednesday de abla ve daha çok bilgili. Bence o yüzden çok ilginç bir dinamik var.”




Tabii ki aile Fester amca olmadan tam olmazdı. Addams standartlarına göre bile bu kadar eksantrik olan biri için yaratıcı ekibin benzersiz bir ses bulması gerekmiş. Nick Kroll devreye girmiş. Şöyle söylüyor; “Fester amcanın en seksi çizgi karakter olduğunu herkes bilir. O yüzden beni Fester amca rolü için çağırdıklarında ‘Tamam, bir seks sembolüne bir seks sembolünü seslendirteceksiniz. Olur.’ Dedim.”

Fester amca, şaşkın bir fiziki mizah ve soğuk espriler yapan biri. Filmde Fester, Gomez’e ve aileye manevi destek vermeye geliyor. Ama özellikle de Pugsley’ye Kılıç Mazurka eğitiminde destek vermek için geliyor.

Yönetmenler Kroll’le Sausage Party’de çalışmışlar ve büyük hayranları. Vernon şunları söylüyor; “Sesiyle yaptıklarına bayılıyorum. Nick geldiğinde biraz Taş Devri’nden Barney, birazda Jackie Coogan gibi seslendirdi. Sonra biraz konuşma nüansları ekledi ve çok iyi iş çıkardı.”

Kroll, ilham almak için The Thrre Stooges’dan Curly’ye ve orijinal Fester amca olan Jackie Coogan’a başvurmuş. “TV dizisindeki orijinal Fester amcanın daha tiz bir sesi vardı. Burada yaptıklarına daha çok uyuyordu. O kocaman yuvarlak vücudu görmek ve sonra o tiz sesi duymak komikti. Addams’ların hepsi çok gerçek bireyler. Hepsi hallerinden memnun olsalar da yabancılar. O yüzden biraz konuşma bozukluğunun iyi bir renk olacağını düşündüm. Daha önce Fester amcada görmediğimiz bir şeydi ve benim katkım olsun istedim.”

Yaratıcı yapımcı Alex Schwartsz şunları söylüyor; “Nick, kayıt sırasında doğaçlama yaparak herkesi kahkahalara boğar. İnanılmaz komiktir. Gittiği her yerde sorun yaratan, sürekli insanlara rahatsızlık veren şeyler yapan, karmaşık bir karakter. Ama çok eğlenceli. İnanılmaz komik ve hiçbirimizin bilmediği türlü türlü berbat şeyler yaptığına hiç şüphe yok. Ama çok sevimli.”

Kroll şunları söylüyor; “Animasyon film yapmayı çok seviyorum. Özellikle de hem çocukluğumun bir parçası olan bir klasik hem de Addams Ailesini bilmeyen çocuklar için yeni bir filmse. Yeni bir jenerasyona tanıştırmak çok heyecan vericiydi.”

Evleri, İnsanların Görmeye Geldiği Bir Müze : Yeni Addams Görünümü


Yapım tasrımcı Patricia Atchinson, Charles Addams’ın orijinal New Yorker çizimlerini kullanarak Addams Ailesi’nin yeni animasyon dünyasını geliştirmek konusunda çok heyecanlıymış. Atchinson, çocuk televizyonunun daha renkli dünyasından geliyor ve Addams Ailesi’nde kullanacağı yeni renk paleti ve ortamdan gerçekten büyülenmiş.

“Addams Ailesi’nin ürkütücü görünümü çok etkileyiciydi. Doğal çizim tarzım biraz ürkütücüdür. O yüzden bunu uygulamaya koymak, karanlık ışıklandırma, karamsar ortam ve sessiz renk skalası kullanmak çok hoştu.”

Ortak yönetmenler Conrad Vernon ve Greg Tiernan’in animasyonda, Roger Rabbit’ten klasik Disney ve MGM hikayelerine kadar uzun bir geçmişleri var.

Vernon şunları söylüyor; “İnsanların formülünü çözdüğü çok fazla animasyon film var. Tabii ki insanlar da hemen ‘Bir animasyon filmi çıktıysa ne göreceğim çok iyi biliyorum’ diyorlar. Ama animasyonda korku filmi, aksiyon ya da aşk filmi yapabilirsiniz. Çünkü animasyon bir araçtır. Ben hep izlediklerinizden farklı bir şey yapmaya uğraşmıştım.”

Addams Ailesi’nin animasyon ekibindeki birçokları gibi yönetmenlerle daha önce birlikte çalışmış olan Kıdemli Animatör Connor Ferguson şunları söylüyor; “Daha dolu bir animasyon tarzına dayanıyor. Karakterler garip görünse de ve tasarımlar çılgınca olsa da fiziksel bir gerçeklik var. Bu da fiziksel espriler için çok güzel. İnsanlar bir şeylere çarpıyor, merdivenden düşüyorlar.  Canlarının gerçekten yandığını hissederseniz daha da komik oluyor. O yüzden her şey gerçek dünyada var.”

Atchinson şunları söylüyor; “Yapım tasarımcı olarak yönetmenlerle yakın çalışmak çok güzel çünkü projenin daha büyük ölçekte ortaya çıkışını görebiliyorsunuz. Ve hikayenin nasıl görünmesi gerektiğine katkıda bulunma fırsatınız oluyor. İş birliğine açıklar. Tasarım ekibi muhteşem. Onara çok güveniyorum.”

Birçok yaratıcı ekibin söyleyeceği gibi bu filmin animasyon olması kendilerine canlı aksiyonda yakalayamayacakları birçok fırsat vermiş. Setlerin ihtişamı sınırsızmış. İkonik Addams Ailesi evi, filmin baş eseri. Tesadüfen ev için Charles Addams’ın şehri olan Westfield, New Jersey’deki bir evden ilham alınmış. Gomez ile Morticia’nın hayallerindeki evi New Jersey de bulmaları da son derece komik olmuş.

İlk toplantılarda yönetmenler görsel estetiği, ürkütücüyle şık arasındaki hassas dengeyi ifade etmekte zorlanmışlar. “Patricia ve sanat ekibi odaları, halıları, duvarları ve kanepeleri tasarlamaya başlayınca virane, yıpranmış ve berbat görünüm konusunda bazen fazla ileri gittiler. Örümcek ağlarını çok seviyorlar o yüzden hiç çıkarmıyorlar. Biz buna köhne zarafet diyoruz. Çünkü evdeki mobilyalar köhne ama yine de zarif. Kendilerine has güzellikleri var.”




Bu kadar özel bir şeyi inşa etmeye çalışmak ve atmosferi yakalamak her türlü bütçeyi zorlar. Ama animasyonda hiç sınır yoktur. Ferguson şunları söylüyor; “Hikaye ve büyük setler sadece bir animasyon filminde anlatılabilirdi duygusunu veriyor. Bu kadar çok şeyi çekemezsiniz. Mümkün olmaz.”

Atchinson bu özgürlükle Charles Addams detaylarını olabildiğince katmaya çalışmış. Addams’ın sanat çalışmalarından bazıları aile evinin duvarlarını süslüyor. Çalışmalarından alınmış birçok görsel işaret var. Evin mimarisi, Wednesday’in odasındaki kağıt bebek, mobilyalar, yırtık duvar kağıdı gibi. “Ailenin yaşam tarzını açıklamak konusunda çok fazla görsel mizah kullanmışlar. Ama zevkleri ürkütücü.”

Işıklandırma Sorumlusu Laura Brosseau şunları söylüyor; “Evde fazla parlak, farklı renkler yok. O yüzden çok fazla yüksek kontrastlı ışık var. Çok karamsar. Çekimlere çok fazla ortam tozu ekledik. Hepsinin bir araya gelmesi çok hoş bir görünüm yarattı.”

Margaux Needler’ın dünyası, Addams Ailesi’nin evinin viran zarafetine zıt olarak olumlu teknikolor sadeliğindeymiş. Tiernan şunları söylüyor; “Addams Ailesi’nin viran zarafetine her girişimizde mekanın yıkılmak üzere olduğu görülüyor.  Ama sıcak, davetkar ve Addams’lar tuhaf, ürpertici, acayip tarzlarıyla birbirlerini çok seviyorlar. Şehrin diğer tarafına indiğimiz anda her şey süper düzgün ve bir ruha sahip. Margaux bunu anlamıyor. Bunun doğrudan bir sonucu olarak da kızıyla yürümeyen bir ilişkisi var. Her şey güzel ve mükemmel olmazsa uygun değildir olgusunun ötesini göremiyor. Margaux’nun dünyası düzenli. Her şey çok temiz çizgili, her şey yerli yerinde ve çok minimalist. Hatta ileri gidip soğuk ve ruhsuz da diyebilirsiniz.”

Charles Addams’a Saygı


Vernon şunları söylüyor; “Eski Charles Addams karikatürlerine baktığınızda çizimlerini grilik kaplamıştır. Karikatürlerinin mum ışığıyla ya da tek bir ışıkla aydınlatılmasına ve diğer her şeyin koyu gri ve siyah olmasına dikkat etmiştir. Bir tür kasvet vardır ama sıcak bir kasvet. Biz de bunu bozmak istemedik. Tipik bir animasyon filmi yapıp rengarenk, dev pörtlek gözler falan yapmak istemedik. Adams Ailesi’nin hak ettiği bir keskinlik ve karanlık var.”

Brosseau şunları söylüyor: "Orijinal karikatürler tek panel, elle çizilmiş ve siyah beyazdı. O yüzden karakter tasarımımızın büyük bölümü o karikatürlerden türetildi. Bence çok da iyi yapıldı. O kabaca çizilmiş 2D karakterlerin 3D olarak nasıl olacaklarını hayal etmek kesinlikle zordu. Ama Patricia çok iyi bir iş çıkardı. Muhtemelen birçok kişinin hemen fark edeceği bir şey değildir ama o karikatürlerde ışık ve gölge değerleri çok ilginç kullanılmış. Bu yüzden hepsini inceledik ve içlerinde aileyi ve kişiliklerini vurgulayan ve kullanabileceğimiz ışıklara sahip olanları seçtik.”

Her filmde olduğu gibi yaratım, iş birlikçi bir süreçtir. Ama animasyon filminde yaratıcı ekibin birlikte çalışması büyük hassasiyet gerektirir. Herkes kendi görevinde çalışırken iletişim önemlidir. Ufak bir değişiklik bütün karakteri ya da sahneyi değiştirebilir.

Bir karakterin karakter tasarımının sınırları içinde gerçekçi bir şekilde hareket etmesini nasıl sağlarsınız? Örneğin Gomez. Vernon şöyle anlatıyor; “Gomez’i filmdeki ve TV dizisindeki Gomez’den daha iri yarı yaptık. Etrafta dolaşırken fazla hantal olacağı ve Gomez’in yaptıklarını yapamayacağı endişesi vardı. Yine de atılgan olması gerekiyordu. O yüzden onun için fiziksel olarak Jackie Gleason’a baktı. Gleason kadar iri değil ama kesinlikle onun gibi hareket ediyor. Hala dönüşler yapıyor ve çok iyi bir kılıç ustası ve ipe tutunarak karşıya atlayabiliyor. Gomez için alışılandan daha iri olmasına rağmen Errol Flynn gibi.”

Ferguson şunları söylüyor; “İki boyutlu çizilmiş ve 3D ortama getirileceği hiç düşünülmemiş karakterlere dayanması çok hoş. Çok zordu. Karakterlerimizin şu ana kadar 3D olarak çıkan filmlerden çok farklı görünmesine neden oldu.”

Işığın karakterlere ortamlarıyla ilişkili olduğu düşüncesi ilginçtir ama Brousseau, kişiliklerinin de önemli bir rol oynadığını söylüyor. “Işık konusunda Addams Ailesi’ni gerçekten tanımlayan şeye, ürkütücü, acayip olmalarına sadık kalmak istedik. Bu yüzden bunu da renk ve ışık seçimlerimizle, kullandığımız ışıkla ve karakterlerde nasıl kullandığımızla desteklemek istedik. Bu yüzden bize her karakterin kişiliğini ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlamamız gerektiği vurgulandı. O noktadan başladık ve oradan nihai ışıklandırmaya doğru ilerledik.”




Ferguson ve ekibi, bütün karakterlerin davranışlarından konuşmalarına kadar hareketlerinin animasyonundan sorumlu. O yüzden onlar için karakterlerin kişilikleri de aynı derece önemliymiş. “Bazen replikleri okudukları bir video alıyorduk ve çok güzel oluyordu. Çünkü okumalarını alınca detaylarda çalışabiliyorsunuz. Fiziki bir sahneyse ve bir şey yaptıklarını görebiliyorsanız belki okurken düşündüklerini de görürsünüz ve ekleyebilirisiniz.”

Departmana modelleri alan ve kemikler, yüz ifadeleri gibi animasyonun ilk adımını atan Kıdemli Donanım Uzmanı Jenny Salcido’ya göre Addams Ailesi karakterlerinin tasarımı hoş bir bilmeceymiş. Karakterlerin modifiye edilmiş Charles Addams karikatürlerine sadık olması için yeni teknikler bile geliştirmişler. Şunları söylüyor; “Yönetmenler orijinal tasarıma sadık kalmak istediler. O yüzden örneğin Büyükanne eğlenceliydi. Çünkü kırışıklıkları ve çok öne çıkan bir çenesi var. O ifadeleri korumak zorundayız. Mesela kocaman bir gülümseme yapabilir ve yine de o kırışıklıkları ve çeneyi koruması gerekir. O yüzden ifadeler çok abartılı olsa bile yine de kişiliğini ve belirli özelliklerini koruması gerekiyor.”

Atchinson’ın görsel dünyasıyla uyumlu olmak için her şeye renk ve doku uygulaması yapan ekibin başındaki Yüzey Doku Süpervizörü Marie-Eve Kirkpatrick şunları söylüyor; “Ana karakterlere bakarsanız çok özel yönleri vardır. Özellikle de Morticia’nın. Ten rengi çok açık ve mavimsidir. Doğru rengi bulmak çok önemlidir çünkü bilinen koyu zarafete sahip olmasını ama ölü gibi olmamasını istersiniz. Bunu dengelemek ve zarif olması için kıyafetlerinin kumaşıyla çok oynadık. Anne kız oldukları için Wednesday’in ten renginin Morticia’nınkiyle uyumlu olmasını sağladık. Wednesday daha genç olduğu için cildinde o kadar makyaj, allık falan yok. Ama birbirleriyle uyumlu olmalarını sağladık.”



Şey… Eğlenceli Bilgiler ve Sürprizler


Charles Addams, çizimlerinin çoğunu Westfield, New Jersey kasabasındaki yerlere dayandırmış.
Şey’in bir sevgilisi olduğunu biliyor muydunuz? Addams Ailesi dizisinde Morticia’yı oynayan Carolyn Jones,  aynı zamanda Şey’in sevgilisi Lady Fingers’ı da oynamış.
Orijinal Morticia’yı canlandıran oyuncular; Carolyn Jones’dan Daryl Hannah’ya ve Gilmore Girls’deki Bayan Patti rolüyle bilinen Liz Torres’e kadar uzanıyor.
İlk Addams Family animasyon dizisi, bir Hanna-Barbera yapımıymış ve 1973’te sadece bir sezon yayınlanmış. Pugsley’i Jodie Foster seslendirmiş.
1960’da gerçekten de Addams Ailesi’nin bir bölümündeki bir hikayeyle başlayan “Lurch” adında bir dans varmış.
Addams Ailesi müzikali liselerde en çok sergilenen müzikallerden biridir.
Fester Amca başta Moritica’nın akrabasıyken Addams Ailesi filmlerinin sonraki bölümlerinde Gomez’in kardeşi olarak bilinmiş.
Wednesday Addams’ın orijinal New Yorker karikatürlerinde adı yokmuş. TV karakteri bir ada ihtiyaç duyduğunda Charles Addams, çocuk şiiri “Monday’s Child”a başvurmuş. (Hiç şaşırtıcı olmayan bir şekilde “Wednesday’in çocuğu acı doludur.”)





Addams Ailesi – Karakter Tanımları


Gomez Addams
Gomez, neşeli, karizmatik ve yaramaz. Kendini çocuklarına adamış, karısı Morticia’ya deli gibi aşık. Ayrıca tam bir deli. En sevdiği rahatlama yöntemleri kafatasına geçirilmiş gerilmiş kıskaç ve bir tür hareketli, Ninja düzeyinde kılıç oyunu.

Morticia Addams
Gomez’in hayalindeki hortlak, Morticia kendisini ailesine adamış ve Addams evini yönetiyor. Her zaman sakin olan Morticia aptalları çekemez. Moda olmasından çok önceden beri Gotik tarzına sahiptir.

Wednesday Addams
Morticia ile Gomez’in küçük fırtına bulutu olan, bu ergen şaşırtma kraliçesi, geceleri ortaya çıkar ve sevgili erkek kardeşini korkutur. Wednesday, bugüne kadar ki en korkunç meydan okumasıyla karşı karşıya kalacaktır; ortaokulla.

Pugsley Addams
Hiç durmadan kötü planlar yapan, tehditkar, çılgın, 10 yaşında bir çocuk. Pugsley, kız kardeşiyle şaşkın babasına başarısız bubi tuzakları hazırlamayı sever.




Fester Amca
Gomez’in krom kubbeli erkek kardeşi ve Addams çocuklarının çılgın amcası olan Fester girdiği her odaya gerçek anlamıyla ışık saçar çünkü elektrik yüklüdür ve bir ampulü sadece ağzına sokarak yakabilir.

Büyükanne
Gomez’in annesi ve Morticia’nın talepkar kayınvalidesi olan büyükanne, dünyayı dolaşır, burnunda bir siğil ve gözünde çılgın bir parıltı taşır. İskambil oynarken hile yapmayı ve çocuklara ayak parmaklarının arasında sakladığı şekerleri vermeyi sever.

Lurch
Ailenin canavar bedenli, şair ruhlu, sadık uşağı. Antika bir orgun tuşlarına basmayı sever ve Addams’ların kapısına gelen ziyaretçileri neşeli ve korkunç “Zili mi çaldın?” diyerek karşılamasıyla bilinir.

Şey
Şey, ailenin sevimli evcil hayvanı, valesi, kişisel asistanı arası bir şeydir. Son derece iyi huyludur ve konuşmamasına rağmen (sadece bir eldir) şaşırtıcı bir şekilde iyi iletişim kurar.

Filmin mmknmrtb notu:   5,5   /10