22.2.22

Arter’in 'Yeni ve En Yeni Müzik Festivali' çevrimiçi ve ücretsiz!



Arter, Matthias Osterwold sanat yönetmenliğinde gerçekleştirdiği Yeni ve En Yeni Müzik Festivali’nin üçüncü edisyonunda çeşitlilik, ulaşılabilirlik ve geçişkenliğe odaklanıyor. 

İlk yılında yeni müzik takipçilerini Arter’de bir araya getirmesinin ardından pandemi şartlarında çevrimiçi ortama taşınan festival, paneller ve yeni müziğin çok yönlü doğasına odaklanan film gösterimleriyle çağdaş sanatın farklı disiplinlerine ilgi duyan, araştırmaya meraklı tüm dinleyicilere sesleniyor.

Arter’in 2020 başında İstanbul’a kazandırdığı Yeni ve En Yeni Müzik Festivali’nin üçüncü edisyonu, 25–27 Şubat 2022 tarihlerinde çevrimiçi ve ücretsiz olarak gerçekleştirilecek. 

Deneysel müzik ve kavramsal sanat dünyasının önde gelen figürlerinden, Klangspuren Schwaz Tirol, MaerzMusik / Berliner Festspiele, Ruhrtriennale gibi köklü festival ve bienallerin sanat yönetmenliğini ve müzik küratörlüğünü üstlenen Matthias Osterwold’un sanat yönetmenliğinde düzenlenen festivalin üç güne yayılan programı, “Yeni Müzik”e dair zengin bir içerik sunuyor. 


FESTİVALDE NELER VAR?


Yeni ve En Yeni Müzik Festivali, 25 Şubat Cuma günü çağdaş sanatta müzik ve ses üzerine bir seminerle başlayacak. Yürütücülüğünü Rana Gediz İren’in üstlendiği oturum, 20. yüzyılın başlangıcından itibaren müzik ve ses ile görsel sanatlar arasında artan geçişkenliği, güncel bestecilerin çağdaş sanatçılarla gerçekleştirdikleri işbirliklerini Arter’de yer alan sergilerin de dahil olduğu çeşitli örnekler üzerinden incelemeye açacak. Cuma gününün ikinci etkinliği ise, küratörlüğünü Arter Kurucu Direktörü Melih Fereli’nin üstlendiği Dinleyen Gözler İçin sergisi içinde, Amy Salsgiver tarafından icra edilen performansa ait filmin prömiyeri olacak. Besteci ve perküsyonist Amy Salsgiver’ın, Dinleyen Gözler İçin sergisinde yer alan, ses ve sessizliğin dengesini sorgulayan eserlerle bağlantılı gerçekleştirdiği konser, John Cage ve John Luther Adams parçalarının yanı sıra Jarosław Kozłowski’nin “Exercises in Ethics” adlı eserinden esinle Salsgiver tarafından yazılan yeni bir besteyi de içeriyor.

Festivalin ikinci günü, besteci ve akademisyen Sandeep Bhagwati’nin sunumuyla başlayacak. Festivalin Sanat Yönetmeni Matthias Osterwold moderatörlüğünde gerçekleşecek bu panelde Yeni Müzik alanındaki çeşitlilik, kimlik politikaları, uluslararası ve ulusaşırı müzikal topluluklar ve etnomüzikoloji üzerinden tartışılacak. 26 Şubat Cumartesi günü ayrıca yönetmen ve müzisyenlerin katılımıyla, pek çok farklı kültürden beslenen  performanslara ve gelenekler ötesi ilişkileri yansıtan uluslararası projelere dair kısa belgeseller gösterilecek.

27 Şubat Pazar günü ise Yeni ve En Yeni Müzik Festivali’nde ulaşılabilirlik ve beden–enstrüman ilişkilenmesi konu edilecek. Günün ilk paneli, müzikte popülerlik tuzağına düşmeden erişilebilirliğin artırılması ve yaratım–paylaşım sürecinin girift yapısı üzerine bir tartışma alanı açacak. İkinci oturum ise, enstrümanlaşan bedenlerden ve insan bedeninin doğal ritminin müziğe dönüşümünden yola çıkacak. Panel teknolojik zenginleştirmeler ve transhümanizme dayanan müzikal deneyler ile en temel hareket yolu olan dans/titreşimi konu edinecek. Aynı günün akşamı, Merce Cunningham’ın 50 Looks adlı koreografisinin, Arter’deki Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) sergisi içinde İBB Şehir Tiyatroları Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi işbirliğiyle gerçekleştirilen yeniden yorumu niteliğindeki 50 Looks in Rainforest performansının belgeseli izleyiciyle buluşacak. Yönetmenliğini ve hareket yerleşimini Emre Koyuncuoğlu’nun gerçekleştirdiği, Ayşe Günyüz, Hazal Uprak Senem Oluz, Serkan Bozkurt ve Volkan Öztürk tarafından icra edilen performansın süreçlerini belgeleyen, Selçuk Metin yönetmenliğindeki filmin dünya prömiyeriyle Yeni ve En Yeni Müzik Festivali’nin bu yılki edisyonu sona erecek.

Arter’in güncel programlarına ilişkin daha detaylı bilgiye www.arter.org.tr adresinden erişilebilir.