Önce her zamanki gibi bir memleket
hasreti gibi görünse de bu ziyaretin altındaki esas neden
çabuk ortaya çıkar: Tarık görevli olarak
çalıştığı Letonya'da Monica adlı bir kızla beraberdir
ve aynı ülkede çalışmak için tek yol
evlenmeleridir.
Kendisinin olurunu almaya gelen oğlunu
düğünsüz evlendirmemeye kararlı olan İsmail, Tüpçü
Fikret'i, Çetin'i ve köyün öğretmeni Saffet’i
seferber ederek elde avuçta para yokken 10 gün içerisinde
sazlı-sözlü bir düğün hazırlığı içerisine
girer.
Yapımcılığını BKM'nin üstlendiği
komedi filminin senaryo ve yönetmenliği Selçuk Aydemir'e
ait.
Başrollerde ise Ahmet Kural, Murat
Cemcir, Rasim Öztekin, Devrim Yakut ve Barış Yıldız yer
alıyor.
Önce küçük bir prodüksiyonla oluşturulmuş Çalgı Çengi (2011) filmiyle şaşırtıp belli bir hayran kitlesi oluşturan, daha sonra da her haliyle farklı bir dizi olan İşler Güçler fenomeniyle gönüllerde taht kuran -ki zor iştir bu öyle turşu kurmaya falan benzemez- yönetmen ve iki başrol oyuncusundan, geniş kadrolu, sağlam prodüksiyonlu yeni bir başlangıç Düğün Dernek..
Örnek vermek gerekirse, Şahan Gökbakar ivediklerinin yere yakın seviyesinden uzak, Cem Yılmaz ya da Yılmaz Erdoğan'ın 'üst düzey' komedilerine yakın bir yerde konumlandırılabilecek içerik ve kaliteye sahip, 'ortalama' bir yapım bu..
'Ortalama' olması, kullandığı yapım
yönteminin kaçınılmaz bir sonucu..
Ne Çalgı Çengi'nin
amatörce heyecanına sahip, ne de İşler Güçler'in
-kitlesellikten uzak- özgün mizahına yüz veren
filmde, hedef popülasyonunun -mümkün olduğu kadar-
geniş tutulmaya çalışıldığı, izleyen hemen herkesin
hoşlanabileceği 'gişe filmi' formüllü bir yöntem
uygulandığı açıkça görülüyor..
O zaman da ortaya çıkan şey, bu kadrodan 'farklı' işler bekleyen -bencileyin- 'özgünlük yanlısı' küçük bir kitleyi pek de tatmin etmeyen bir film oluyor..
Elbette -zaman zaman yerlere yatıracak
kadar- güldüren, ama genel olarak damakta bıraktığı
lezzeti 'yavan' olan bir film..
Tıpkı İşler Güçler'de
de olduğu gibi, Ahmet Kural'ın -Öztürk Serengil'i hayli
andıran, çok farklı bir tipe bürünmesine karşın-
ortalığı yıkıp geçtiğini, Murat Cemcir'in de ona ayak
uydurmaya çalıştığını belirteyim..
Öte yandan, filmin sürpriz oyuncusunun, Tarık’ın annesini 'çok iyi' canlandıran Devrim Yakut olduğunu; her göründüğü filmin o sahnesini adeta parlatan Sırrı Süreyya Önder'in kısa ve öz katkısına aynen burada da tanık olduğumu ekleyeyim..
Düğün Dernek -son tahlilde-
'estetik yapı bütünlüğünü' tam olarak
sağlayamamış; ancak, oldukça sempatik kahramanlarıyla
güldürmeyi başaran ve ilk izlemede gözden
kaçabilecek denli yoğun detay çalışmasına sahip bir
komedi..
6 /10